joi, 3 decembrie 2015

Tratamente naturale pentru tuse si gripa la copii si adulti

Este inceput de decembrie si iarna cu toate formele ei de raceala si-a intrat de mult timp in drepturi. Acum cand scriu aceste randuri stiu cat este de dificil sa tratezi natural corect, sa tii tratamentul, sa crezi in solutie. Nu are gust placut, copiii se plictisesc, naturalul are nevoie de mai mult de actiune/dupa caz, plus multa rabdare pentru a sustine acest proces. 

Am strans ideile puse in practica cu mult succes pentru a invinge infectiile de iarna de la parinti ca mine si ca tine, unii sunt doctori, terapeuti, ingineri, educatori, consultanti in alaptare. Dincolo de studiile de lor ii uneste dorinta de a oferi un sprijin cu resurse naturale. 

Ce vei gasi in acest articol:

  • Tratamente testate de comunitatea de parintii din comunitatea Diversificarii naturale
  • Cum sa oferi propolisul si tinctura de propolis la copii si la adulti si de ce functioneaza
  • Cum sa tratezi tusea si infectiile prin tratament cu antibiotice naturale extern
  • Super ceaiuri pentru tuse bune la gust pentru copii si adulti
  • Ce poti face cand un copil nu vrea propolis si alte antibiotice naturale, plus alte idei de supravietuire 


Cum trateazi natural raceala, tusea, bolile iernii in familia ta? 
Oltea T.- " Sirop din catina cu miere, sirop de brad in miere (ambele nefierte, le fac eu in casa), ceai de plante (cimbrisor, busuioc, sunatoare) cu miere si lamaie, baie cu sare (adultii din casa, la copii nu am incercat inca), apoi mai folosim un amestec de miere + polen + propolis din care luam cu totii in fiecare zi, mai am in casa tot felul de produse din miere pe care le primesc de la un prieten de familie apicultor. Febra lasata in liniste sa treaca, cu supraveghere bineinteles si cu multa hidratare. Uleiuri naturale de asemenea amestecate in creme naturale cu care ne ungem pe piept si spate sau pe talpi. Si somn!"emoticon heartemoticon heart

Cristina M. - "Miere cu tinctura de propolis si tinctura de echinaceea pentru imunitate, sirop de catina, ceapa langa cap cand dormim..toate ne ajuta sa luptam cu racelile."


Ruxandra V. - "Eu folosesc cu succes ceapa la viroze: ceapa pe frunte ajuta la scaderea febrei mai ales a copilului foarte mic, ceapa langa pat ca sa respiram mai usor, ceai de ceapa cu sirop de brad pentru calmarea tusei. 
Sau folosesc o reteta de "sirop" din ulei de masline cu miere si lamaie, deobicei pentru usturimi in gat si tuse seaca.
Si, bineinteles, catina cu miere si preventiv dar si in situatii de criza. Propolisul este iarasi un leac bun."


Andreea A. - "Ceai de patlagina, de muguri de pin si de scai vanat, cu miere multa. Sare calda intr-un stergar, pusa pe piept."

Cristina S. -  "Catina cu miere homemade, propolis, ceai de macese, multa odihna si hidratare!"



Sarea mare este cel mai accesibil remediu si din pacate adesea prea mult ignorat 

Iulia D. - "Inhalatie cu sare neiodata, ceapa si ceai de menta, ulei de eucalipt , pentru gat propolis si miere!"

Maria B. - "Pentru durere de gat: gargara cu apa cu sare.  Pentru nas infundat: inhalatie cu ceai musetel ( stand acoperit cu o patura). Pentru raceala: multe lichide calde; zeama de la 1 lamaie cu 2 lingurite miere; odihna multa; tictura de propolis; ceaiul de ceapa".



Codruta B. - " Pentru noi, fetita mea, cura cu vitamina C din surse naturale a facut minuni. Atat pentru preventie cat si pentru inbunatatirea starii. De asemenea, sare in diverse forme, de la infuzie la pusa in soseta pe piept. Mamaliga calda pe piept."

Adela M. - "Pentru răceala merge supa de pui, vit C cu zinc și ceai mușețel. 
Pentru nas înfundat - spălaturi nazale cu apa și sare.Pentru tuse - lapte fierbinte cu miere și gargara cu apa sărată."


Retete cu multa ceapa:) 
Letitia A. -" Cel mai des si util remediu pana acum a fost banala ceapa taiata in 4 la capul patului asezata - desfunda nasucuri bebelusesti si calmeaza si tusea! Sanatate dragilor!"


Daniela B. - " Picioarele în apă fiartă în care am pus 2 pumni de sare grunjoasă, ceaiuri, miere și lămâie și cat mai multă odihnă. "

Sofia A. - "Pentru noi, adultii, mierea si ceaiurile de catina la raceala au mers de minune, iar pentru baietelul meu de un an, cand a avut temperatura, cam 39, am folosit cu succes comprese cu apa calduta simpla la picioruse, manute si frunte sau apa si f putin otet....in mai putin de o ora temperatura a scazut sub 38 de grade. O singura data am dat Nurofen, cand temperatura a depasit bine 39 si nu trecea deloc cu apa si otet."

Stela C. - "Propolisul amestecat cu miere e de baza pentru noi in caz de tuse."

Marina Roxana M. - "Ridichea neagra scobita cu miere este miraculoasa pt baietii mei in caz de tuse!"


Mara P. - " Eu imi tratez racelile cu salata verde cu lamaie si mult somn. Trece in maxim 24 ore."


Andreea C. - "Ceaiuri cu miere si lamaie si cat mai mult somn "


emoticon grin

Raluca D - "La mine nu prea functioneaza nimic, adica nu imi vindeca nimic miraculos o raceala, isi urmeaza cursul. Insa imi place sa iau extract din fructe de soc, dupa cate am citit despre el simt ca fac ceva totusi sa imi ajut organismul, vitamina C si zinc, dar astea sunt mai mult medicamente decat naturiste."


A venit si randul meu:) 
Oana Rebeca, mama si Dei, minunea de cinci ani - "a fost un cantec lung in septembrie, practic am racit pe rand, amandoi, in septembrie,  trei saptamani, multa raceala in 3 forme,pleca un musafir venea altul, iar eu nu pot sa ma laud ca eram in cel mai bun timp al meu cu mine. Dimpotriva. Am avut niste momente cand am realizat ca vom fi bine insa si momente cand imi doream ceva rapid sa treaca tot. Asa ca am luat eu Nurofen raceala si gripa si fiul meu Panadol de 2 ori. Astea au fost medicamentele. Naturalele sunt mai jos:) 
Tratamentul nostru a durat o luna desi racelile au tinut 3 saptamani, ultima saptamana a fost ceea ce numesc eu completare pentru imunitate se continua si dupa ce boala nu da simptome inca 1-3 - 5 zile/dupa caz.
Sa revin la tratamentul natural al racelii, tusei, amigdalelor cu infectie si cum le vindeca tinctura de propolis.
Tinctura de propolis la copii si adulti - un super antibiotice natural 

Intern: pura sau in miere tinctura de propolis inghitita cu strictete la 6 ore. Am folosit cate  12 -15 picaturi tinctura propolis realizata de parintii mei apicultori dizolvata in 100 ml de miere (circa jumatate de cana). Astfel am ales sa ofer propolis la copii si mie adult.
Extern - in perioada tusei si a durerilor mari de gat (nu puteam vorbi, inghiti, dormi noaptea de durere) eu am folosit sub forma de masaj pe gat 2-4 picaturi ulei de arbore de ceai in ulei de migdale (aici reteta buna). 
Am mancat fructe si alimentele preferate, mai mult ca oricand am facut mere coapte cu scortisoara. 
Ceaiurile pentru tuse folosite: pentru prima data am testat ceaiul de seminte de fenicul cu miere - fiul meu l-a indragit enorm, i-a folosit,  iar eu in raceala am incercat ceaiul de ceapa fara succes insa la tuse a fost miracol pur ceaiul Plantusin de la Plafar, mi-a luat tusea in trei zile. 
Asta a fost ultima noastra imunizare de toamna, nu planificata, uneori imi spun ca dupa asa raceli am mereu despre ce sa scriu:) insa a luat ceva timp sa adun informatiile si sa devina resursa utila tuturor parintilor."

Am strans #ideidebine pentru clipele cand esti in cumpana la tratament, nu functioneaza sau nu este pe placul tau sau al copiilor sau pur si simplu nu intelegi ce nu functioneza. Iata-le:
  • Ia tratamentul cu strictete, asemeni celui medicamentos (la 6 sau 8 ore), vei vedea ca sunt rezultatele mai bune;
  • Fii dispus (a) sa il schimbi, chiar este indicat sa combini mai multe tipuri sau sa alegi altceva. Cauta sa tratezi si extern nu doar intern - creme, uleiuri antibiotice naturale de ex lavanda in otita, uleiul de arbore de ceai pentru infectie gat, inhalatiile. 
Stiu ca exista la noi ideea ca trebuie sa suferim...e cumva bine, terapeutic. In cazul tratamentelor naturale si nu numai eu simt ca ar trebui sa ne "dam jos de pe cruce" sau sa o "dam jos din spate" urmand tratamentele pe care chiar le putem tolera. Astfel daca tu sau copilul nu acceptati gustul, ideea de folosire, mirosul, altceva,  renunta si ia alt tratament. 


  • Cel mai des copiii refuza propolisul. Ce sa faci cand un copil nu vrea tinctura de propolis sau mierea cu propolis? 

Voi scrie mai multe dar acum iti spun pe scurt ca exista si alta solutie decat sa ii explici si sa te enervezi fortandu-l. E posibil sa il vomite si mental sa isi creeze o imensa frustrare, e pacat pentru ca e un super tratament si s-ar putea sa ii fie mai util ca adult decat acum. 
Asa ca incearca sa nu fortezi azi nota, eu iti promit solemn ca vine si vremea cand va lua o forma de propolis. Dar nu azi, nici maine. 
Ce poti face atunci cand un copil refuza acest tratament si tu iti doresti sa ia propolis sau un antibiotic natural pentru infectia din gat si raceala? 
Iti dau exemplul meu: folosesc in perioadele cand totul e un mare "NU" urmatoarele  pastile - supt pentru copilas: de la Abocca pastilele Propolol de copii si Salvigol de copii.  Exista si la alti producatori alte lucruri, alegeti idei potrivite si pe masura bugetului. Eu despre acestea stiu ca le ia cu placere nu doar el, si alti colegi de gradinita.
Si da este adevarat ca tinctura de proplis in miere (raportul corect de propolis/kg corp) este mai buna, insa daca un copil alege sa ia cu drag pastilele de supt efectul este unul bun pe termen lung pentru ca la 6-8 ore isi ia tratamentul si intelege mental ca ii face bine. 

  • Fa exceptiile necesare pentru a lua tratamentul fiindca substantele lupta in corp eficient. Iata un exemplu: pahar cu apa dupa mierea cu propolis - ce sa vezi? Propolisul isi face efectul chiar daca fiul meu bea apa dupa lingura de miere cu propolis. Eu nu insist la acel ceva despre care stiu sigur ca aduce frustrare,lacrimi.
    Dupa aceste momente de raceli si lacrimi asteapta-te la multa multa bucurie...
  • Foloseste povesti terapeutice cu final fericit pentru a evidentia procesul de vindecare, atat in cazul tau, cat si al copiilor. Poti incepe sa le vorbesti despre celulele soldatei curajosi din corp, ce costume interesante au, ce le plac vitaminele din fructe si cum lupta cu putere mari in diverse locuri cu simptomele simtite de copilas sau de fluturasul caruia ii este frig si nu poate zbura si buburuza ii aduce plante vindecatoare, despre  ursuletul suparat pe nasucul infundat. Este greu insa uneori o mica raza de lumina si o vorba buna fac asa de mult, nu crezi? 
Incearca sa te gandesti ca este o perioada, stiu ca pare totul negru, dar va trece, incet incet repeta idei si amintiri frumoase,  focuseaza-te pe binele ce urmeaza nu pe mentionarea bolii.

  • Accepta faptul ca si 1/2 natural inseamna un imens ajutor asa cum antibioticele salveaza vieti in continuare si nu vad total rostul eliminarii lor. Adesea si in tratamentul medicamentos tot ce este natural aduce un imens ajutor: un ceai bun de tuse pentru expectoratie, o crema de arnica pentru dureri musculare, o crema cu multe galbenele pentru crapaturile pielii, minunata tinctura de propolis (vezi pe site studiile doveditoare:) nu mai spun cat ajuta chiar si simplul regim alimentar vitaminizant de alimente de toamna pentru o insanatosire grabnica. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu