vineri, 18 mai 2012

Antibiotice naturale: tratamentele cu propolis la copii si sugari (I)

Parintii mei sunt apicultori de peste 20 de ani. Imaginati-va doi ardeleni calzi, oameni iubitori, dar dintr-o bucata, pasionati de viata sanatoasa si cu respect pentru tot ce a lasat Dumnezeu pe lume asta. Nu intamplator, am ajuns sa privesc cu stima tot ce creeaza albinele in micul lor stup si minunea mierii, dulceata diferita din fiecare rama cu faguri, polenul si propolisul.  
Mami a facut prima tinctura de propolis si de atunci o folosesc cu drag de cate ori am avut nevoie, ce-i drept mai mult in uz extern. I-am devenit "suporter" adevarat in urma cu aproape trei ani cand eram in patru luni de sarcina si racisem sanatos, una din cele mai grele raceli pe care le-am dus pana acum. M-a pus pe picioare tinctura de propolis, mierea, o selectie atenta de plante medicinale si mai ales dragostea celor din jur.
De atunci, folosesc tinctura de propolis intern la tratamentul racelilor de la primele semne astfel: 2-3 ml sau 12-15 picaturi de trei ori pe zi intr-o lingurita cu miere, iar la nevoie iau si in timpul noptii o 10 picaturi de tinctura de propolis. 

Propolisul este un element creat de albine pentru a captusi suprafata interna a stupului si are rol de sterilizare. Orice pradatator care intra in stup este intepat apoi imbalsamat in propolis pentru a evita descompunerea.
Pentru organismul uman propolisul are rol
- antibacterian
- antiviral si
- antiparazitar.
In termeni stiintifici, concentraria mare de flavonoide pe care o contine propolisul inhiba dezvoltarea bacteriilor si ciupercilor. Pe de alta parte, propolisul intretine bacteriile sanatoase pentru om, esentiale in functionarea organismului, in timp ce antibioticile conventionale din farmacie fac exact contrariul. Tot prin continutul de flavonoide propolisul ajuta si timusul, glandele suprarenale, pancreasu si sistemul cardiovascular.

Copilasul meu si tratamentul cu propolis
Dei, fiul meu acum in varsta de cinci ani si jumatate, a testat propolisul la varsta de un an initial extern cu unguentul Propoderm. Asa ca sunt bucuroasa sa va scriu ca la copii nu este prea devreme sa incepeti la un an sa testati usor tratamentul cu propolis. La un an si 6 luni, venise iarna si fiul meu a mancat multa gheata, curata:), din curtea bunicilor. Au urmat si consecintele... a fost nevoie de un tratament serios intern.
Cum i-a oferit atunci propolisul copilului meu?
Dei a luat timp de 3 zile (atat a fost nevoie) solutie de propolis fara alcool dizolvata in mere, a realizat-o chiar mama mea apicultor. A fost un un popular "rosu in gat" mai dificil. S-a trezit in miez de noapte cu febra si apoi dureri de gat si lipsa poftei de mancare.
Deja dupa prima zi de tratament se simtea mai bine, inghitea mai usor mancarea, iar febra s-a lasat asteptata:).
Am fost destul de atenta sa ofer la 8 ore tratamentul si acest sfat de atentie la consecventa si tratament la 6 sau 8 ore vi-l dau.
Am continuat in joaca dupa 3 zile, astfel ziua ii ofeream si la cerere mierea cu propolis,copilasul manca el zi de zi cand simtea nevoia miere cu propolis mai putin concentrata din ursuletul lui cu miere.
Ii lasam ursuletul pe masa si el mergea de cateva ori pe zi si lua cateva guri din el. 

Am publicat multe tratamente testate,naturale si ce faci atunci cand un copil nu vrea sa accepte tinctura de propolis. 

Cum este recomandat medical sa fie oferita tinctura de propolis copiilor? Cat din propolis se ofera?
O sursa medicala recunoscuta, doctorul Cristina Aosan spune ca dupa multi ani de folosire a produselor apicole "fara nici o rezerva, le recomand tuturor mamicilor propolisul extract apos, sau noul produs Esenta de propolis.Mod de administrare al tincturii de propolis la copii conform dr Cristina Aosan (membru in comisia de apiterapie Apimondia)
- 1 pana la 3 picaturi de tinctura de propolis / kg corp al copilului.

Dr. Aosan explica intr-un interviu acordat cu ani in urma pe cand fiul meu era bebelus, revistei Formula As:
"In cabinet, cum in urma cu niste ani, pe piata exista doar tinctura de propolis ca extract, am utilizat-o la toti copii, inclusiv la sugari, amestecata cu miere. Nimic rau nu s-a intamplat niciodata, iar efectele curative s-au manifestat deplin, fara ca in raceli sa fie recomandat vreodata si antibiotice."  Articolul continua cu recomandari de utilizare in preventia bolilor a minunii naturale - propolis. De fapt prin folosirea acestui produs copiii vor continua raceala, dar ele devin dupa 1 an exceptiile nu un proces continuu. 

Nu am scris pana acum despre propolis pentru ca sunt atat de multe discutii si temeri pentru posibila alergie la propolis, ea exista la 1 din 2.000 de persoane, insa difera de la tara la tara, si evident efectele de la un individ la altul. Dar, urmarind alergia putem pierde din vedere adevarata valoare a acestui antibiotic natural:

Studii despre rolul propolisului in lupta cu infectiile virale

Recomand un articol-studiu despre eficienta tincturii de propolis in tratamentul  (Streptococcus SP. ,Staphylococcus SP.) si al (Salmonella, Escherichia coli, Proteus spp., Pseudomonas aeruginosa). Studiile citate arata efectul nimicitor asupra bacteriilor pe care il are tinctura de propolis si rolul complementar antibioticelor clasice in tratamentul unor bacterii. Practic se arata ca acolo unde independent tinctura de propolis nu ar fi avut succesul scontat ea a ajutat la recuperarea mult mai rapida a organismului, a intarit efectul antibioticelor (fata de tratamentul doar cu antibiotice) si a dus la cresterea imunitatii organismului, lucru deloc de neglijat.
Despre aerosoli cu propolis am citit in articolul interviu publicat cu dr. Cristina Aosan. Eu nu am probat ideea, astfel mi-este greu sa o recomand. Tratamentul se realizeaza cu Propolair.

Ceea ce pot acum sa va transmit aici intr-un articol nou multe alte tratamente naturale testate si recomandate de-a lungul timpului de parintii din comunitatea Diversificarii naturale.
Extern eu folosesc uleiul de arbore de ceai masaj pe gatul meu si al copilului, dupa caz. Uleiul de arbore de ceai ne-a ferit de multe probleme si spitalizari, este asemeni tincturii de propolis cel mai bun antibiotic natural folosit de mine, prietenii mei, cunostiinte si cititorii blogului meu.
Uleiul de arbore de ceai are un mecanism usor de folosire, nu se pune direct pe piele. Aici este intregul articol despre cum sa folositi uleiul de arbore de ceai.

Acest articol a fost updatat in decembrie 2015.